Pagina's

maandag 17 december 2018

Al eentje klaar voor kerst

Beginnen jullie ook altijd te laat aan de naaisels voor de feestdagen? Ik wel, ieder jaar opnieuw. Ondanks de goede voornemens ben ik altijd erg goed in uitstellen.

Manlief vroeg nog een nieuw hemd. De zoon kan ook nog wel iets nieuws gebruiken en voor mezelf heb ik nog steeds een half afgewerkte lange rok en top liggen. Met nog iets meer dan een week te gaan ben ik erg benieuwd of het deze keer gaat lukken om iedereen in het nieuw te steken.


Eentje is er in ieder geval al klaar. Natuurlijk voor Femke want het liefste wat ik doe is toch wel jurkjes maken. Misschien is het dit jaar wel de laatste keer dat ik een kerstjurk mocht maken. Ons dametje heeft namelijk het shoppen ontdekt en het lijkt me ook gezellig om volgend jaar samen iets uit te gaan kiezen. Daarna samen een warme chocomelk gaan drinken.... Je kent dat wel, zo een echt moeder/dochter momentje. Vandaar dat ik me deze, misschien laatste, keer nog eens helemaal liet gaan.
Een Tinny jurk van Straigtgrain is altijd een goed idee als het om een feestelijk jurkje gaat. Zoveel opties om uit te kiezen en zo krijg je steeds weer een totaal andere jurk. Deze keer koos ik voor de net iets feestelijkere fronsmouw. 
Omdat er in de mouw een plooi zit liet ik deze ook terugkomen in de rok. 
Een simpel peter pan kraagje en een mooie diadeem maakten het geheel af.

En zo is er alvast eentje die gaat stralen met kerst.

Patroon: Tinny jurk van Straightgrain
Stof: Poplin North scape van Katia Fabrics
Diadeem: Veritas










1 opmerking: