Pagina's

zaterdag 20 april 2019

Nog meer zomers gerief

Dat ik regelmatig eens een patroontje test, dat weten jullie ondertussen al wel. Dat ik hiermee iets geminderd ben, dat is jullie misschien ook wel opgevallen want het was hier een tijdje erg stil. Blijkbaar heb ik die schop onder mijn kont oftewel die deadlines nodig om regelmatig iets van onder mijn naaimachine te laten rollen. 

Toen ik de oproep voor het nieuwe patroon van Duchess and Hare zag kon ik het gewoon niet laten om mezelf op te geven. Een mooi zomers modelletje en ik wist al direct welke stof ik zou gebruiken voor de finale versie. 

Op het stoffencircus kocht ik namelijk dit prachtige stofje met streepjes en bloemen. 
Ik kocht er een meter van en dacht daar eigenlijk een maxi jurk uit te krijgen maar helaas... Daarvoor kwam ik toch net wat stof tekort. Gelukkig staat deze knielengte ook erg mooi.

De jurk heeft ook zakken en ik leerde tijdens deze patroon test dat het veel gemakkelijker is als je de zak op persvoet vaststikt en de naad achteraf op 1cm stikt. Wisten jullie dat al? Ik deed het dus altijd al verkeerd...
De rode knoopjes vond ik in mijn knopenvoorraad. Ooit gekocht om een blouse voor mezelf te maken maar dat kwam er dus, zoals zo vaak, nog niet van. De haarband was eigenlijk voor mezelf bedoeld al dacht Femke daar anders over toen ze hem zag liggen was ik hem kwijt.
De rug is heel simpel en het rugpand loopt in tegenstelling tot het voorpand gewoon recht. 
En ook al was het weer even doorwerken om de testversie en finale versie op tijd af te krijgen. Als ik Femke in dit jurkje zie rondlopen en stralen, dan ben ik weer super blij dat ik mezelf opgaf als tester. 

Stof: Stoffencircus, geen idee meer welke kraam
Knopen: Stoffeparadijs
Patroon: Sundance Top, Dress and Maxi van Duchess and Hare nog tot morgen met korting te koop.

Groetjes Daisy

3 opmerkingen:

  1. Oh, ook al zo mooi! En ze staat weer zo prachtig op de foto's he!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik heb hier precies enkel posts gemist van jou... ;-) Prachtige jurk, doet je zo verlangen naar de zon en zomer!!

    BeantwoordenVerwijderen