Pagina's

woensdag 17 april 2019

Een tropische jumpsuit

Ik kan er niks aan doen maar het kriebelt hier zo. Wat mij betreft slaan we de lente gewoon over en gaan we rechtstreeks naar de zomer. De eerste zomernaaisels liet ik dan ook al van onder de naaimachine rollen. 

Om een beetje orde in de chaos van de stoffenvoorraad te scheppen vulde ik alvast drie mandjes met zomerstoffen die de afgelopen jaren bleven liggen. Eén mandje met tricot, eentje met katoen en eentje met allerlei verschillende soorten stoffen. Tijdens het uitzoeken van de stoffen kwam ik dit mooie katoentje met flamingo's en zebra's terug tegen.
Het perfecte stofje voor een jumpsuit dacht ik zo. In gedachten zag ik al een versie voor me met alles erop en eraan. Ruffles en zakken mochten zeker niet ontbreken. Maar dat was buiten miss Femke gerekend. Want die zei op alles "nee". En zo werd het dus de meest simpele versie...
Femke was zeer content toen ze de afgewerkte jumpsuit zag en er ontsnapten zelfs enkele ooohhhh's en aaaaahhhh's uit haar mond. Maar de grootste mop kwam toch wel toen we begonnen met het nemen van de foto's. 
Want jawel hoor, toen vroeg ze "mama, waar zijn de zakken?" Wedden dat ze volgende keer wel zakken gaat vragen?
De jumpsuit sluit vooraan met knopen. Een tip die ik hierbij zou geven is om bij een drukke print voor een aangeknipt knopenpad te gaan ipv een los knopenpad. Het valt jullie misschien niet zo op, maar ik blijf me storen aan hoe de print terugkomt. Helaas viel het me zelf pas op toen de knopen erop stonden. 
Ook is het belangrijk om goed de matentabel te volgen. Femke heeft hele smalle heupen maar mijn idee van "ik maak gewoon even volledig maat 7" eindigde in "die maken we toch maar even een maatje kleiner" Een snelle tussentijdse pasbeurt van het losse bovenstuk en short was dus geen slecht idee. Ik liet Femke passen en maakte de twee delen snel even vast met wonderclips om een goed beeld te krijgen. Het was ook het ideale moment om de lengte van de taille elastiek al eens te meten. 

Ik vind dit echt een super leuk patroontje. Er werd hier ondertussen al een versie met lange broek besteld dus ik denk dat Femke het helemaal met me eens is. 

Stof: Tropical Animals, By Poppy. Vorig jaar gekocht bij Het Stoffenhuis 
Patroon: Seed van Sewpony, nog tot vrijdag krijg je 20% korting met de code SEEDDUTCH.

7 opmerkingen:

  1. Echt een hele leuke. Dit stuk ademt gewoon zomer uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb zojuist geprobeerd met die code, maar die werkt bij mij niet ….
    is toch op de site van sewpony zelf ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Vicky, De code is met hoofdletters SEEDDUTCH en geeft enkel korting bij het Nederlandstalige (Dutch) Seed patroon. Ik heb het zelf snel uitgeprobeerd en bij mij doet hij het wel als ik de code invoer en dan op het gele kruisje klik. Moest het echt niet lukken laat gerust iets weten en dan kijken we even hoe ik je verder kan helpen.

      Verwijderen
  3. Oh zo mooi !!! Ge ziet ... af en toe mag een stofje gewoon even blijven liggen totdat het perfecte project zich aanmeld :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dat stofje heeft niet veel nodig... al waren zakken natuurlijk wel handig geweest :D Zalig toch!

    Heel mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen