Pagina's

zondag 18 november 2018

Zeg het eens met een bloemetje

Kleine meisjes worden groot... Dat is een feit waar we niet omheen kunnen. De schattige foto's worden dan ook gekoesterd en deze foto past vast en zeker in de top tien. 
Femke vroeg eigenlijk al een tijdje achter een nieuwe salopette-jurk. Het nieuwe Willa patroon van Bel'Etoile kwam dan ook op het juiste moment. Net wat we zochten. Het patroon bestaat niet alleen uit de salopette-jurk, er is ook een patroon van een longsleeve bij (en ook een jumpsuit met colourblock optie). Heel handig zo heb je direct een complete set zonder dat je andere patroontjes moet gaan zoeken.

Ik maakte voor Femke de salopette-jurk in maat 116 omdat ze smalle heupen heeft en voor lengte hield ik maat 122 aan. Voor de longsleeve maakte ik volledig maat 122 en de pasvorm was direct goed. 
Doordat de schouderlinten kruislings lopen zakken ze ook niet af. Iets wat bij de andere modelletjes die ik al maakte wel eens durfde gebeuren. En wat blijft het toch leuk om de perfecte knopen in de knopendoos te zoeken...
Van de overschot stof maakte ik nog een haarbandje. Eigenlijk bedoeld voor ons nichtje maar voorlopig gaat die nog even moeten wachten vrees ik. Femke vindt hem veel te leuk.
Net als de fotoshoot met de bloemen. Dat stond haar wel aan. Heerlijk vindt ze het als ze zelf mag kiezen hoe ze wil poseren. En nu ga ik genieten van de zondag namiddag en eindelijk eens alle rommel opruimen op de naaikamer. Want de bloemetjes staan er maar half op omdat dit nu nog het enige vrije hoekje is (oeps 😆).
Hopelijk tot de volgende keer!
Groetjes Daisy

Stof shirt en haarband: Only Vera van Allgots
Stof salopette-jurk: French Terry van Driessenstoffen.nl

Patronen: Willa jurk en jumpsuit van Bel'Etoile 
                Stella haarband van Threads By Caroline

2 opmerkingen: