Pagina's

maandag 27 april 2020

De Mayu jurk

Nu we al een tijdje thuis zitten besloot ik om me nog eens terug op te geven voor wat patroontesten. Het lijkt wel of ik die stok achter de deur nodig heb om achter mijn naaimachine te kruipen in plaats van op de zetel te ploffen. Achter de naaimachine zitten is trouwens ook beter voor mijn lijn want dan wordt er niet gesnoept. Is dat bij jullie ook zo?

Maar goed, even wat over het nieuwe naaisel. Namelijk de nieuwste telg van Sewpony, de Mayu jurk. Een comfortabele jurk uit tricot die bovendien super snel klaar is.

 Je kan deze jurk ook met lange mouwen en met ruffles maken. Ik koos echter voor de korte mouwen. Met het mooie weer konden we wel wat nieuwe lente/zomerjurkjes gebruiken. Femke is echt overal uitgegroeid. Ze ging van maatje 122 naar 134.
Het is een echt dametje geworden. Mijn oorbellen en lipgloss zijn niet langer veilig. Maar ach, ik vind dat ze er wel mee wegkomt. Toch?
De jurk heeft ook de optie om zakken in de zijnaad te verwerken. Handig voor de schattenjagers al dienen ze hier nog steeds als opslagplaats voor de zand van de zandbak.
 
Van de overschot stof maakte ik nog een leuk shortje. Ik gebruikte het patroon van de tintin shorts van Irismay (de tricot versie van het patroon). Voor de tailleband had ik niet meer voldoende stof. Die maakte ik dan maar uit boordstof. Daarvoor nam ik 60% van de tailleomtrek + 1,5cm naadwaarde. Het shortje wordt een cadeautje voor haar vriendinnetje dat ook uit haar zomerkleren gegroeid is. Hopelijk gaat ze er blij mee zijn.
Patroon jurk: Mayu jurk van Sewpony. Tot donderdag 30 april krijg je 20% korting met de code MAYUDUTCH
Patroon short: Tintin short van Iris May
 
 
 
 


 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten