Pagina's

zondag 6 oktober 2019

Oranje kan ook mooi zijn

De herfst is weer in het land! Hoog tijd om de blog van onder het stof te halen en op deze regenachtige zondag een nieuwe blogpost te schrijven.

Een nieuw seizoen en daar hoort een nieuwe garderobe bij. Deze keer maakte ik nog eens een nieuw hemd voor Jo. Terwijl ik dit schrijf besef ik trouwens dat ik nog maar 3 hemdjes voor hem gemaakt heb zo lang als ik aan het naaien ben, waarvan er zelfs 1 te klein was. Oeps!
Dit nieuwe patroon van Iris May kwam dan ook als geroepen. Een patroon dat geschikt is voor zowel jongens als meisjes en ook nog eens met een hele duidelijke werkbeschrijving. Dat zijn de naaiprojecten waar ik het meeste van kan genieten. 
En natuurlijk genieten we ook van al die kleine extra details, zoals de mouwen met plooien, split en polsboord. Je kan ook kiezen voor een afgeronde zoom met een extra nette afwerking. Zie toch eens hoe schoon!
Jo zit helaas al in de grootste maat (152) dus ik denk dat ik nog maar snel een tweede exemplaar ga maken. Ik maakte ook al een jurk voor zijn zus, die laat ik volgende week zien. Hopelijk tot dan!

Stof: Swafing Viscose lovely by cherry picking terra gekocht bij Peachy pop stoffen

Patroon: May-Belle van Iris May Patterns


1 opmerking: