Pagina's

zaterdag 15 juni 2019

Beach please

Bijna zomervakantie en stilaan begint ook het aftellen naar onze jaarlijkse zomervakantie. Natuurlijk hoort daar ook nieuw zwemgerief bij. Deze keer overwon ik mijn angst om met badpakkenstof te werken en maakte ik de bikini voor Femke zelf.

Het verwerken van de badpakkenstof ging veel vlotter dan ik zelf verwacht had. Geen glibberige toestanden enzo, de stof verwerkte zich eigenlijk net hetzelfde als tricot. Ik kocht twee verschillende stofjes. De neon blauwe met roze stipjes gebruikte ik als basis en de streepjes als accent bij de boordjes en ook als voering. Ik vergat er een foto van te nemen maar de gestreepte stof is eigenlijk redelijk bont. Ik gebruikte alleen de banen met dezelfde kleuren. Ik plan nog een zwempak uit de streepjes dus die zien jullie binnenkort nog wel verschijnen.
De (Engelstalige) tutorial van deze bikini was super fijn om te volgen met veel extra tips en uitleg. Zo moest ik een maatje groter maken omdat ik dezelfde stof als voering nam en ook het verlengen (wat ik altijd moet doen met onze smalle madam) werd goed uitgelegd met een voorbeeld. Echt ik ben zo blij met het resultaat. Eindelijk eens een broekje dat goed aansluit en niet afzakt. Kijk maar eens, ze doet me zo denken aan een baywatch babe haha.
De bikini werd uitvoerig getest en speelproof bevonden. Zand en water, wat heeft een kind nog meer nodig om gelukkig te zijn.


Patroon: Nahanni Swimsuit van Pollywoggles. Nog tot zondag te koop met korting. Net zoals alle                      andere patronen omwille van het vijfjarig bestaan van Pollywoggles. 
Stof: Swimwear van Hilco, gekocht bij Het Stoffenhuis. De laatste meters van de gestipte stof zijn               momenteel te koop aan -40%  




  


3 opmerkingen:

  1. Ik zag dit patroon gisteren ook al en toonde het al aan mijn ventje, vind die bandjes echt mega mooi! En met dit stofje echt helemaal af! Superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It turned out SO beautiful! I love the colors in the fabric, and the fit is perfect on her. Amazing job, to both you and her!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig hoor!! En weer fantastische foto's!

    BeantwoordenVerwijderen