Pagina's

zaterdag 2 september 2017

Sprookjesachtig mooi met de Storybook dress

Duchess and Hare heeft weer een nieuw patroontje uit. Of ja, eigenlijk twee. Er is de Storybook blouse of jurk en de over the top. Als eerste wil ik jullie graag de storybook jurk laten zien.

Wat ben ik fan van de plooitjes in het voorpand, de pofmouwen en de lage taille van deze jurk. Bernadette slaagt er ieder keer in om een vintage patroon om te toveren tot een meer hedendaagse versie. Ik ben grote fan van haar ontwerpen maar dat hebben jullie waarschijnlijk wel al door.
In eerste instantie dacht ik dat het nieuwe patroon enkel uit een top bestond. Die top die wilde ik zeker maken maar ik wist niet direct uit welk stofje. Meestal koop ik van stoffen 1 meter of meer. Het zou toch zonde zijn om de top te knippen uit een lap van 1m stof en dan veel overschot over te houden. De restjes waren dan weer allemaal net te klein om de top uit te krijgen. En dan ineens zag ik in de facebookgroep een jurk verschijnen. Blijkbaar had ik het patroon niet goed genoeg bekeken! De jurk bleek na wat puzzelen net uit 1m stof te geraken en zo had ik eindelijk een mooi patroontje gevonden voor die prachtige stof uit de see you at six collectie.


Ik vergat zoals gewoonlijk foto's te nemen van de details maar op onderstaande foto kan je nog net zien dat de jurk sluit met een split en een knoopje. Ideaal voor als je nog geen ritsen durft in te naaien.
En net toen ik dacht klaar te zijn met deze jurk te fotograferen klom Femke boven op de houten afsluiting en vroeg ze zelf of ik nog enkele foto's wilde nemen. Tja, daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen.
Al was dat moment van korte duur en draaide ze zich na enkele foto's alweer om. Ik zal haar maar niet vertellen dat deze laatste foto stiekem mijn favoriete foto is. Meiden van 5 jaar, het is me af en toe wat...

Stof: Grill - M - Cotton Lawn - Bruin & Koper van See you at six, gekocht bij Het Stoffenhuis
Patroon: Storybook blouse or dress, te koop via de website van Duchess and hare. Let er wel op dat je de juiste maat kiest moest je dit patroontje willen aankopen. Het is namelijk opgesplitst in kleine maten (1/2 tot 5 jaar) en grotere maten (6 tot 12 jaar) en een bundel met alle maten.

Binnenkort meer over de Over the top.

Hopelijk tot dan!

Groetjes Daisy

https://www.bloglovin.com/blogs/molemiekes-naaiblog-12446285

14 opmerkingen:

  1. Echt een prachtig jurkje! Ik zie die stijl ook erg graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. echt een hele leuke, helemaal klaar voor de herfst in deze prachtige versie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hetzelfde met jongedames van zes, het is me wat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie jurk en wat een herkenbare houding!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie jurk!
    Ik moet je gelijk geven die laatste foto is de mooiste :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke jurk in het perfecte stofje hiervoor! De onbewuste foto's zijn vaak de beste, hè 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Gedurfd, zo'n vintage jurk, maar het resultaat mag er echt wel zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stof en patroon passen perfect samen! En hele mooie foto's van je mooie dochter ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's!!! En ja, die jurk is ook geweldig, maar de stofkeuze draagt daar ook zeker toe bij! Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha, je fotomodelletje met een eigen wil... Leuk jurkje en heel leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen