Pagina's

vrijdag 5 februari 2016

De griep een beetje verzachten

De afgelopen weken waren we hier in de ban van de griep. Het begon bij Femke en ging daarna verder op Jo en mezelf.

De beste remedie tegen de griep is natuurlijk lekker thuis blijven en veel rusten in bed of op de zetel onder een dekentje. Gewoon de hele dag in pyjama is dan het gemakkelijkste. Om de pijn wat te verzachten werkte ik deze pyjama voor Femke snel verder af.
Ze heeft een echte groeispurt gemaakt en het lijkt wel alsof ze maat 104 snel is overgeslagen. Deze pyjama zal in ieder geval niet snel te klein zijn want ik maakte een maat 110 en verlengde de mouwen en de onderkant van het shirt nog extra. Ik hergebruikte hiervoor het patroon van de brandweerpyjama van Jo. Voor de broek vertrok ik van het patroon van de viola legging en verknipte dit tot een iets ruimere en comfortabele broek

Missie pijn verzachten volbracht...

Het patroon voor de nieuwe pyjama van Jo ligt ondertussen ook al klaar dus die foto's volgen hopelijk snel!

Patroon shirt: ottobre winter 2013
Patroon broek: viola legging,  La maison victor maart/april 2015

Stof shirt: stockverkoop
Stof broek: Paarse tricot, Het Stoffenhuis Bree

2 opmerkingen:

  1. Oh, zo lief. Verzacht idd hét leed. Hier ook twéé weken griep getrotseerd... pfff... op naar leukere tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg leuk! Leuke pyjama als extra zorg bij het ziek zijn, moet ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen