Pagina's

vrijdag 15 januari 2016

Warm winterjurkje

Vorig jaar maakte ik dit winterse jurkje al voor Femke. Dat deed ik, toen nog redelijk onervaren, zonder haar te laten passen. De dag erna bleek de jurk enorm oversized en ging hij de kledingkast in voor de volgende winter.

Deze winter dacht ik er gemakkelijk van af te komen want ze zou er wel ingroeien toch? De realiteit bleek anders te zijn. De mouwen waren nog steeds te lang, de schouders te breed maar die rok werd toch wel erg kort!

Eigenlijk had ik er niet zoveel zin in om die gerimpelde mouwen en schouders los te peuteren. Het was dus hoog tijd om deze jurk als enige project mee te nemen naar de naailes om deze 'verplicht' aan te passen.

Achteraf ben ik er erg blij dat ik me eraan gezet heb. Het stofje is super zacht, warm en soepel. Ook geen zoektochten 's ochtends achter bijpassende shirtjes of vestjes, enkel een panty of sokken uit de la en klaar!

Bij deze demonstreert onze dame alvast enkele nieuwe diva poses.


De jurk heeft op de rug een split die sluit met een knoopje. Bij Farbenmix vond ik deze handige tutorial, compleet met foto's erbij.


Patroon: Knippie 6, 2014
Stof: Nostex Hasselt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten