Pagina's

zondag 5 april 2020

Nieuw gratis patroontje: De Bella short

Er is weer een nieuw gratis naaipatroontje uitgebracht door Smospotten en snoesjes. Natuurlijk moesten we dat dan ook eens uitproberen. 

De Bella short is een leuk broekje met onderaan een ruffle. Super gemakkelijk om te maken en heerlijk speels voor in de zomer. Ik haalde een lang gekoesterd stofje uit de kast om deze shorts te maken. 

Om de outfit af te maken verknipte ik ook nog een lap hydrofiele stof.  Het heeft me altijd wat afgeschrikt om met deze stof te werken maar eigenlijk valt dat heel goed mee. Ik had ergens gelezen dat je in plaats van de stof te strijken deze best kan stomen en dat werkte erg goed.
Ik vind het best een leuke combinatie geworden zo samen.
De top heeft plooien aan de voor- en achterkant. Ze sluit op de rug met knopen maar helaas zijn de stoffenwinkels nu gesloten wegens de Corona maatregelen. Vandaar dat hier nog geen foto van is maar ons modelletje liet zich hierdoor niet tegenhouden en zette haar beste beentje voor.

Stof short: Katoentje van Liberty, tweedehands gekocht
Stof shirt: Paarse hydrofiele stof, gekocht op het stoffencircus

Patroon short: Bella short van Smospotten en snoesjes
Patroon shirt: Knippie

1 opmerking:

  1. Ik was van plan om de Bella shorts eens te gaan maken voor mijn meisjes, toen ik deze post van jou hier zag! Had ik nog niet gezien (foei voor mezelf) ;-). Heerlijke outfit zeg! Voor de Bella ben ik overtuigd, en daarnaast denk ik dat ik wat hydrofiel stof moet aanschaffen!!

    BeantwoordenVerwijderen