Pagina's

zondag 24 november 2019

Rib en colette, de perfecte match

Wat is het toch heerlijk dat in de mode alles weer terug komt. Wie van ons heeft er nu niet rondgelopen in een kledingstuk gemaakt uit ribfluweel? 

Met veel liefde maakte ik dan ook een ribfluwelen overgooier voor Femke. Als ik haar erin zie rondlopen dan komen de herinneringen (vooral het kattenkwaad dat we uithaalden) aan vroeger spontaan weer naar boven. 
Het patroon dat ik gebruikte is de laatste nieuwe van Irismay patterns. Ik koos de versie met knopen en speelde wat met de zakken. Deze worden volgens het patroon op de zijnaad geplaatst maar ik maakte ze een beetje kleiner en plaatste ze op de voorpanden. Gewoon omdat ik dat net wat stoerder vond. Ook voegde ik enkele extra stiksels toe. Zalig om zo wat extra liefde in een kledingsstuk te steken.
Bij Peachypop stoffen vond ik de perfecte bijpassende knopen. Altijd leuk om te zien hoe enthousiast Wendy daar is met het zoeken naar het perfecte knoopje. 
Over knopen gesproken, normaal dient er ook een knoopsgat gemaakt te worden in de schouderlinten. Ik sloeg deze stap over en naaide de linten vast met de knoop. Zo kan ik de linten nog wat aanpassen moest ze nog eens een groeispurt krijgen. 

Ik was heel blij dat Femke ondanks het vroege uur toch eventjes wilde poseren. Een goede belichting is zo moeilijk tijdens deze periode. Hoe spelen jullie dat klaar om dan mooie foto's te krijgen? Hopelijk geloven jullie me als ik zeg dat de jurk nog mooier is in het echt!






1 opmerking:

  1. Hoe mooi Daisy!!! Ik loop hier bijna hopelijk achter, eindelijk kan ik nog eens jouw laatste creaties hier bekijken... Goed idee wat de linten betreft. Ik twijfelde nog of ik dit patroon zou kopen voor mijn meisjes, omdat ik de uitdieping onder de oksel wel wat diep vind (te wijd & los, meisjes zijn daar niet zo fan van bij mij). Maar nu ik jouw oplossing zie, ben ik misschien wel overtuigd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen