Pagina's

vrijdag 19 mei 2017

Van oude lakens naar nieuwe jurk

Jullie kennen vast allemaal de getalenteerde Debora Sluijs. Zo niet dan moet je zeker eens een kijkje gaan nemen op haar Instagram. Ze maakt super mooie kleding en ze tovert kringloopstoffen om tot de meest prachtige creaties.

Ze inspireerde mij om ook eens op zoek te gaan naar bruikbare stoffen uit de kringloopwinkel. Tijdens mijn eerste bezoekje daar ging ik naar buiten met twee bedovertrekken, lakens die als voering konden dienen en enkele toffe kussenslopen met een print erop. Geen idee wat ik ermee ging maken maar ik was helemaal blij met mijn nieuwe 'stofjes'. Ik stopte ze mooi in mijn stoffenkast en daar bleven ze meer dan een jaar onaangeroerd liggen.

Maar, toen kwam de oproep van Duchess and Hare. Ze zochten testers voor een nieuw jurkje met de mooie naam Petit Four. Het is een beetje een vintage jurkje met vele opties en voor de echte liefhebber van vintage is er zelfs een gratis patroon voor een bijpassend schortje beschikbaar. Ik was echter direct weg van de versie met ruffles.

Dezelfde avond dook ik de stoffenkast in. Verschillende combinaties werden uit de kast gehaald en teruggelegd. Ik kon de perfecte combinatie maar niet vinden. Tot mijn oog op het oude laken viel helemaal onderaan. Een oud laken met bloemetjes gecombineerd met roze, dat leek me wel vintage genoeg.

Ik vertrok met het idee dat dit enkel een testversie zou worden dat desnoods als slaapkleed zou kunnen dienen. Wie had gedacht dat een oud laken zo mooi kon worden! Ikzelf had het niet verwacht hoor....
Femke is er ook helemaal fan van. Ah ja, want jurken die zwieren zijn altijd goed toch? Even had ik schrik dat ze de jurk niet zou willen dragen. Het geheel werd door haar serieus afgekeurd toen het op de paspop hing. De pofmouwen moesten er direct af en het roze was niet roze genoeg. Gelukkig kon ik haar overtuigen dat het bovenste stofje toch echt roze was. De mouwen haalde ik er dan maar vanaf omdat ik wist dat ze de jurk anders niet zou willen dragen. Vijfjarige dametjes en hun kleding, het is af en toe de moeite hoor.

Voor de foto's trokken we deze keer naar een park in de buurt. Femke was zo gek van de jonge eendjes die in de vijver zwommen. Ze vond het daar geweldig.
 Ze telde wel vijf babyeentjes!

 En ook het veld vol madeliefjes kon haar wel bekoren.
Ik deed op mijn beurt mijn uiterste best en slaagde erin om een ketting van drie (ahum) madeliefjes te maken! We deden deze dan maar in haar haren. Tja, ik ben precies handiger met naald en draad dan met madeliefjes 😂.

Patroon: Petit Four Dress van Duchess and Hare. Het patroon is tot zondag te koop aan een verlaagde prijs.
Stof: Kringloop


Hopelijk tot de volgende keer!

Een reactie is altijd fijn.
https://www.bloglovin.com/blogs/molemiekes-naaiblog-12446285

10 opmerkingen:

  1. Echt het plaatje klopt. Geen idee hoe de pofmouwtjes eruit zagen maar dit is in ieder geval heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 😍. Jij blijft toch echt wel goed bezig he!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n tof jurkje! En perfect zonder mouwen! Heel mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi!!

    en als je geluk hebt kan je idd schatten vinden in de kringloopwinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. <3 <3 <3 Weer zo mooi Daisy! Wat een geluk dat jullie hebben in de kringloop. Ik vind er meestal niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw, dit is echt een parel van een jurk Daisy! Mooi mooi mooi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen