Pagina's

vrijdag 7 april 2017

Kruisbanden op de rug? Niks daarvan, een knoop erin!

Nee, ik mag van mezelf voorlopig even geen nieuwe stofjes kopen en ook geen nieuwe patroontjes. De kasten puilen uit en de dressoir die ik (tijdelijk?) inpalmde van zoonlief moet toch echt eens terug op zijn kamer belanden.

Dan maar puzzelen met de stofjes die nog in de kast liggen. Zoals dit leuke flamingostofje van Windham Fabrics. Puzzelen dat was het zeker want ik kwam amper toe met de 75 cm die ik hiervan bestelde. De rok werd daarom wat minder wijd gemaakt en voor de schouderbandjes gebruikte ik een contraststofje. Het was niet de bedoeling hoor. Pas na het knippen van het voorpand besefte ik dat ik grondig verkeerd had gemeten.
Toen de jurk klaar was bleek de 116 die ik maakte volgens de matentabel van de Knippie dan weer veel te wijd en moest ik nog een paar centimeters innemen. Dat zal je toch altijd zien eh! Volgende keer toch ook maar nameten op het patroon, dat had me veel gepuzzel gespaard.
De zakken zijn een groot succes. Vooral als je daar een lolly of ander lekkers in stopt. Femke ging voor de lolly en drie keer raden wie met de smarties aan de haal ging. Dat snoepen heeft ze van geen vreemde...
De rug van deze jurk vind ik prachtig. Normaal was het de bedoeling dat de bandjes zouden kruisen op de rug.  Toen ik de half afgewerkte jurk op de paspop hing leek een halterjurkje me ook wel leuk. Femke mocht de eindbeslissing nemen (iets met vijfjarigen en een eigen willetje ;-)) en ze koos voor de halterversie. Het effect met de elastiek zowel op de rug als in de taille vind ik wel leuk en het is ook eens iets anders.

En dan rest me alleen nog de gelukkige winnaar van de giveaway bekend te maken...
Gefeliciteerd Tam Tam! Ik ben erg benieuwd naar die jumpsuit of Sunny pants die je in gedachten hebt. Je mag je gegevens mailen naar molemiekesnaaiblog@outlook.be.


Stof: Flamingo van Windham Fabrics, gekocht bij Pindanutjes.
         Effen katoen van bij Het stoffenhuis

Patroon: Knippie ", juni/juli 2015

https://www.bloglovin.com/blogs/molemiekes-naaiblog-12446285

Groetjes Daisy

Altijd blij met jullie reacties!


11 opmerkingen: