Pagina's

zondag 2 augustus 2020

Onze familie wordt weer een beetje groter

Babynieuws!
 
We hebben een super leuk nieuwtje.
Onze familie wordt binnenkort weer wat groter en onze zoon Jo is gevraagd of hij Peter wil worden. Hij werd er even stil van maar zei daarna volmondig ja.
 
Bij zo'n leuk nieuws horen natuurlijk zelfgemaakte cadeautjes.
Om er alvast in te komen begon ik met een maatje 74, een pakje voor volgende zomer dus en ideaal om al even te wennen aan het gefriemel dat bij zulke kleine kleertjes komt kijken.
Het patroontje komt uit het gloednieuwe naaimagazine Aqua van Katia fabrics. Er staan super veel mooie patroontjes in en ook de stofjes zijn erg mooi. Ik begon met het, voor mijn gevoel, meest schattige patroontje uit het magazine namelijk de jumpsuit met gekruiste bandjes.
Deze achterkant is echt zo mooi en door de verstelbare bandjes en elastiek gaat deze jumpsuit hopelijk lang passen. 
Ook het zakje met kleine ruffle op de voorkant geeft net dat extra leuke detail.
 
Ik dacht dat dit een snel klaar projectje ging zijn omdat het zo klein was maar in al de extra details kroop best wel wat tijd. Laat ons zeggen dat dit echt wel een projectje was waar heel veel liefde in gestoken is.
Met de overschot van de stof maakte ik nog een tutdoekje naar het patroon van Khadetjes.
Het stofje is een zachte mousseline en ik denk dat de mama erg blij gaat zijn dat deze stof niet gestreken hoeft te worden.
 
Binnenkort volgen er vast nog meer babykleertjes want ik vrees dat ik de smaak te pakken heb...
 
Hopelijk tot dan!
 
 
Stof: Pandas Mousseline van Katia fabrics
 

 

3 opmerkingen:

  1. Proficiat! En een prachtig pakje genaaid!!
    Hier is de oudste dochter ook meter van onze jongste (10 jaar verschil) en zij is ook héél trots hierop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk om hier terug eens te komen lezen, Daisy! En nog eens proficiat met deze eer voor Jo!! Had dit prachtige pakje al zien passeren op IG ;-). Is het babytje ondertussen al geboren?

    BeantwoordenVerwijderen