Pagina's

zondag 24 april 2016

Een Lora jurk met de nodige aanpassingen...

De Lora jurk uit de herfsteditie van La Maison Victor trok direct mijn aandacht. Na twee zwangerschappen ben ik vooral fan van jurken en bloezen die mijn buik verdoezelen. Ik denk dat veel dames hetzelfde denken als mij. De Lora jurk komt in ieder geval talrijk voorbij op blogs en facebookpagina's.

Ik had het ideale stofje zomaar in mijn stoffenkast liggen. Een prachtige okergele punta di roma met een gouden glans erin. Helaas bleek al snel dat ik maar 1m20 van deze stof had gekocht ipv 1m50 zoals ik dacht. Ook zat er een productiefoutje midden in de stof. Het idee om snel de jurk te maken zat er dus niet in.

Daarom nam ik alles mee naar de naailes en daar pasten we het patroon volledig aan. De zakken lieten we wegvallen en de plooien werden zo gelegd dat het productiefoutje net in de plooi viel. Uiteindelijk bleef er nog een smalle strook stof over waar we nog net twee mouwen uit konden maken, door de mouw in twee delen te knippen. Een handig trucje dat ik zeker ga onthouden.

Maar al deze aanpassingen waren zeker de moeite want de jurk zit als gegoten en hij slankt echt wel af!






8 opmerkingen:

  1. Eén van de mooiere Lora's die ik al gezien heb! :) Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat je echt GEWELDIG! Dat kleurtje is ook al zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Jouw jurk is kei-kei-kei knap! De kleur staat je echt en hij zit je idd super! Welk buikje? Picture perfect hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie jurk!Maakte er zelf ook net eentje en zou de volgende ook zonder zakken willen maken.Waar moet ik op letten als ik de zakken weg wil laten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Wendy. Ik tekende het achterste deel van de zak ook over en plakte dit op de merktekens aan het voorpand vast. Groetjes Daisy

      Verwijderen