Pagina's

maandag 23 november 2015

Een super zacht Phylis jasje

Eigenlijk heeft dochterlief geen jasjes of vestjes meer nodig, maar het Phylis jasje uit de laatste nieuwe La Maison Victor moest ik gewoon maken. Dus toen we onlangs met een paar naaivriendinnen naar het stoffencircus trokken stond een nepbontje boven aan het stoffenlijstje.

We vonden een prachtig stofje met een cirkelvormig motief. De stof heeft de stofkast niet van dichtbij gezien. Ze belandde direct op mijn naaitafel.


Bij het uittekenen van het patroon zonk de moed me wel even in de schoenen. Het maken van de zakken in de pluizige stof zag ik niet zitten, vooral omdat ik zulke zakken nog nooit heb gemaakt. Ook de poging met 'nepzakjes' ging de mist in want de stof die ik hiervoor wilde gebruiken paste toch niet zo geweldig bij de oudroze kleur van het nepbontje.

De rest van het jasje was achteraf gezien helemaal niet zo moeilijk te maken. Ook de voering ging er vlot in. Ik koos maatje 104 voor onze magere vierjarige en het past perfect!
Na een weekend in een woonkamer vol stof en pluizen heeft dochterlief er dus weer een jasje bij en ze is er weer heel blij mee.
Wie weet haal ik dit patroon nog wel eens boven in het voorjaar of de zomer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten