Pagina's

maandag 15 december 2014

Uilentasjes voor jarige meisjes

In Het grote Singer Naaiboek zag ik een tijdje geleden het leuke patroon van een uilentasje staan. Het bleef in mijn gedachten hangen als zijnde het ideale verjaardagscadeau voor de meisjes hier in de opvang.
 
Er was nog net genoeg mantelstof over van het Maëlle jasje om drie tasjes uit te maken. Net voldoende om de drie jarige meisjes van deze maand blij mee te maken.
 
Bij de eerste poging bleek dat de ogen van het tasje uit het boek veel lager stonden dan op het patroon staat aangeduid. Ik was dan ook nog niet helemaal tevreden...
Gelukkig had ik nog tot het einde van de week om de andere tasjes voor de jarige tweeling te maken. Ik ging op zoek naar leuke voorbeelden op google en experimenteerde een beetje . Dit werd het uiteindelijk resultaat:

Veel leuker toch? Van de mama hoorde ik in ieder geval dat ze er super blij mee waren en al veel mee gespeeld hadden. We weten dus wat te doen bij de volgende verjaardagen want in januari gaan de laatste twee oppasjongens naar school en blijven er 9 meiden over!

2 opmerkingen: