Pagina's

zondag 30 augustus 2020

Coole mondmaskers

We kunnen er niet meer omheen. Het dragen van een mondmasker is op veel plaatsen ondertussen verplicht. Ook waren er al momenten dat onze kinderen verplicht een mondmasker moesten dragen en dan is het zoveel leuker als je een tof exemplaar kan dragen.
Op de blog van Annekoendigitaal.blogspot.com vond ik het patroon voor een goed aansluitend mondmasker met elastiek. Eerder maakte ik al wat versies met losse lintjes, maar deze met elastiek zijn zoveel gemakkelijker. Het patroon is er in 4 maten wat het gemakkelijk maakt om voor het hele gezin een goed passend mondmasker te maken.
Voor de vuile mondmaskers maakte ik een bijpassend zakje. Super handig want het kan dan zo in de wasmachine.
Zijn we niet cool zo samen? Zelfs de man des huizes draagt zijn mondmasker met trots. Alleen hem voor de camera krijgen was net een brug te ver.

In dezelfde reeks van deze stoffen speciaal voor mondmaskers zat ook een stofje met paardjes op. Natuurlijk kon ik het niet laten om nog een paar extra mondmaskers te maken voor Femke. Ze is dol op alles wat met paarden te maken heeft. 

Voorlopig kunnen we er weer even tegenaan, al zijn tips voor fijne mondmaskers, bijvoorbeeld uit tricot stof, nog altijd welkom!







1 opmerking:

  1. Je zal het niet geloven he... maar weet je dat ik er nog steeds niet toe gekomen ben om voor mezelf eens wat mooie maskers te naaien?! Bij het zien van jouw exemplaren hier, krijg ik wel het extra duwtje dat ik allicht nog net miste ;-)

    BeantwoordenVerwijderen