Pagina's

zondag 30 april 2017

De jurk die niet chique genoeg is?


De kleren voor Jo zijn lentefeest die ging ik zelf maken, daar was ik vast van overtuigd. De stofjes werden ruim op voorhand gekocht en ik besloot zelfs om eerst aan de jurk voor mezelf te beginnen. Gewoon omdat ik weet dat het er anders toch niet van komt.

Misschien was dat achteraf gezien niet de juiste keuze, want toen ik trots de afgewerkte jurk aan mijn mama en enkele goede vriendinnen liet zien, kreeg ik van de belangrijkste niet de reactie die ik verwacht had. Mama vond de jurk niet chique genoeg voor het feest en zo begon ik natuurlijk ook te twijfelen. Misschien had ik hem beter niet laten zien, denk ik nu of had ik hem maar gewoon aangedaan want dan ziet het er toch weer heel anders uit...

In mijn kast hangt nu dus een chique "gekocht" jurkje klaar voor het feest. Al twijfel ik nog altijd een beetje of ik deze jurk niet aan ga doen als het over twee weken nog steeds zo fris is buiten.

Het patroon is opnieuw een aangepaste Norah's dress van Lieveke en zus. Deze keer afgewerkt met een halsbiesje en driekwart mouwen. Ook weer met elastiek in de taille, net zoals bij de vorige jurk want dat zit toch zo zalig! Achteraf gezien had ik wel beter een voering in de jurk gemaakt. Het stofje schijnt namelijk wat door zoals je ook op de foto kan zien. Gelukkig vond ik een mintgroen onderjurkje dat er perfect bij past.
Het stofje is een luchtig viscose stofje uit de See you at six collectie van Soft cactus. Heerlijk om te dragen maar de mintgroene kleur was zo moeilijk vast te leggen op camera! Uiteindelijk bleek de blauwe muur in de slaapkamer van zoonlief de perfecte achtergrond. Helaas vergat ik toen de instellingen van de camera aan te passen waardoor de meeste foto's heel wazig waren. Na ongeveer 2 uur was ik er echter helemaal klaar mee. Vandaar het beperkte aantal foto's maar we hebben gelukkig wel weer veel bijgeleerd over de perfecte achtergrond en de instellingen van de camera!


Hopelijk tot de volgende keer!

Groetjes Daisy
https://www.bloglovin.com/blogs/molemiekes-naaiblog-12446285




20 opmerkingen:

  1. Ik vind het je heel mooi staan! En zeker feestelijk genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En toch vind ik het een heel schone jurk :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi en feestelijk vind ik. Feest goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is een hele mooie jurk en vooral voor een feest zou zeggen doe hem gewoon aan.

      Verwijderen
  4. Ik vind hem gewoonweg heel prachtig!!!! En zeker "chique" genoeg!!!. Aandoen, zou ik zeggen en gewoon jezelf zijn. Kledingstijl is zo persoonlijk. Je mag heel fier zijn op jouw zelf gemaakt jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je er heel stijlvol mee staan! En chapeau ook voor je geduld bij het foto's maken 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooie jurk! Zeker wel chique genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt gewoon aandoen, wat juweeltjes en eventueel een vestje voor tijdens de mis en hij is zeker chique genoeg!
    Maar je moet gewoon dragen waar je je goed bij voelt, al zou ik nu niet in pyjama gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind hem ook prachtig hoor en zeker chique genoeg (vooral met die supermooie schoenen, ben jaloers, al zo lang op zoek naar zulke exemplaren). Ik zou hem gewoon dragen op het lentefeest.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal niets mis mee! Misschien is mams een beetje jaloers??

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met wat feestelijke accessoires is dat een topper! Heel mooi hoor. Niet twijfelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toch wel geslaagd vind ik! :) Maar vooral iets dragen waar je je zelf goed in voelt!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind de jurk best wel feestelijk. Een grote ketting of opvallende oorringen zal het helemaal afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik sluit me helemaal aan in het rijtje van 'met de juiste accessoires erbij is deze jurk zéker goed'. En over dat chique of niet, ik denk dat die mooie dag alleen maar mooier zal worden als jij iets draagt waar JIJ je goed in voelt, of dat nu gekocht of zelfmaak is. Volg je eigen gevoel x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Moh seg! Moeders! Mijn mama vond mijn trouwkleed niet mooi. De onzekerheid en de twijfel die dat bij me bezorgden... dat hoef ik je niet te vertellen zeker. Ik droeg het toch. En ik raad je hetzelfde aan. Belangrijk is dat je jezelf goed voelt.Wat opwaarderen met wat accesoires en dit is prima. Dubbele fierheid. Geef je mama die dag ongelijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooie jurk! Staat je beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind je prachtig in deze jurk! Niet chique genoeg is toch zo relatief. Jij maakt het chique met een mooie uitstraling! Wat accessoires en helemaal klaar om te feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo vervelend als anderen je aan het twijfelen brengen.... maar net als de reacties hierboven zou ik zeggen, de juiste accessoires erbij (maar daarin ook niet overdrijven natuurlijk) en het kan zeker gedragen worden op zo'n feest! Het staat je super en het is een heerlijk stofje! Maar jij bent uiteindelijk degene die moet beslissen en zich goed moet voelen in wat je draagt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat accessoires erbij, feestelijk kapsel, juweeltje, vestje en je hebt dadelijk een heel andere look! Ik zou het toch nog eens proberen als ik jou was.

    BeantwoordenVerwijderen