Pagina's

dinsdag 14 juni 2016

Wij zijn piraten, meisjespiraten!

Wat is het ontzettend snel gegaan! Nog iets meer dan twee weken en dan wuift onze Jo de kleuterschool vaarwel.

De laatste dagen in zijn kleuterklasje staan helemaal in het teken van piraten en schattenjachten. Alle spullen rond dit thema mogen de kleuters meebrengen naar school. In de verkleedkist op zolder vond ik voor Jo nog een ooglapje, een piratenzwaard en een riem. Toch kriebelde het om ook zelf iets te maken. Dus toen de kindjes 's avonds in bad zaten, zat ik ernaast met het verkleedboek van La Maison Victor op schoot. Tja, we maken hier gebruik van alle rustige momenten om inspiratie op te doen.

In het boek stonden vier verschillende piratenoutfits. Allemaal even leuk natuurlijk en begin dan maar eens te kiezen. In een opwelling stuurde ik een berichtje naar de juf met de vraag wat ze het beste kon gebruiken. Even later kreeg ik een enthousiast berichtje terug dat iets voor de meisjes erg welkom was.

Het voordeel van een flinke stoffenkast is dan dat er altijd wel iets tussen zit dat bruikbaar is. De patroondelen bestaan vooral uit rechthoeken dus in no time zat ik achter de naaimachine. Alle zichtbare naden werkte ik af met een rolzoom en het witte topje kocht ik zo in de winkel (bekend om zijn sokken en ondergoed).
De meeste tijd kroop in de tiara's. De pailetten, bloemen en kraaltjes bleven helaas niet plakken na een eerste poging met contactlijm. Dus deze heb ik er allemaal met de hand opgenaaid. Een tijdrovend klusje maar wat is nu een meisjespiraat zonder tiara toch?

In het boek verstevingen ze de tiara's door er mousse in te steken maar twee lagen vlieseline klaren de klus ook!

Onze kleine meisjespiraat had helaas geen zin om te passen maar ze bestelde ondertussen wel al een roze versie voor zichzelf. Dus ik hoop dat de meisjespiraten uit het laatste kleuterklasje er ook blij mee zullen zijn.

Patroon: Uit het boek 16 leuke zelfmaakideeën voor de verkleedkoffer, La Maison Victor
Stof: Resten uit de stoffenkast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten