Pagina's

dinsdag 26 mei 2015

Een rokje met laagjes

Wat is het toch fijn om naailes te volgen. Niet alleen omdat je dan goede uitleg krijgt maar ook omdat daar massa's tijdschriften liggen om in te bladeren wanneer je even niet verder kan. Zo vond ik een oudere Knippie met daarin het patroon van dit leuke rokje. Toevallig had ik net de week daarvoor een gelijkaardig rokje weggegeven omdat onze kleine meid er echt niet meer in paste.
 
Het eerste rokje dat ik volgens dit patroon maakte was helaas te kort. In de beschrijving stond duidelijk "knip op maat". De werkbeschrijvingen aan het begin had ik helaas niet gelezen, anders had ik geweten dat je ook hier nog een centimeter bij moet tekenen. Bij drie op maat te knippen stroken tellen die centimeters natuurlijk flink door. 
 
Gelukkig was er nog net voldoende stof over en met het eerste rokje gaan we nog iemand blij kunnen maken.


Patroon: knippie 2/2013
Stof: Stoffenspektakel eindhoven
T-shirt: Orchestra-Prémaman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten