Pagina's

maandag 18 november 2013

Verhoogkussen

Sinds september ga ik op dinsdagavond naar de naailes. Gezellig samen met 3 andere dames en een lerares die super goed kan naaien en altijd raad weet.
Na een eerste kennismakingsles en de nodige uitleg over maten nemen, patronen, stoffen, ... ging ik aan de slag met een leuk gestreept fleecestofje en maakte een kussenhoes voor het (zelfgemaakte) verhoogkussen van de zoon (3,5 jaar).
Het leek simpel, een stuk polypress vlokkenschuim van 40 op 42 cm en 6 cm dik bekleden met stof. In mijn enthousiasme dacht ik niet aan de linten en een rits natuurlijk. Al gelijk de tweede naailes zette ik een rits in en na de 3de les was de hoes klaar!
 
   
Als je onder de tafel doorkijkt zie je ook het tweede exemplaar voor de dochter van nu net 2 jaar oud. Geen verhoogkussens meer die wegschuiven hier!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten