Pagina's

maandag 9 april 2018

Twee kussenslopen later...

Het was mooi weer de afgelopen dagen en gewoonlijk begint het dan bij mij te kriebelen om aan de grote schoonmaak te beginnen. De stoffenkast eens opruimen hoort daar ook bij en ik heb me voorgenomen om deze eens goed leeg te maken. 

In de stoffenkast zitten niet alleen 'nieuwe' lappen stof maar ook veel vondsten uit de kringloop. Als ik in de buurt ben dan spring ik er altijd eens binnen en meestal ga ik niet met lege handen naar buiten. Kringloop stofjes zijn, zoals ik in mijn vorige blogpost al vertelde, de ideale stofjes om een nieuw patroontje te testten. Zoals deze nieuwe Jeune Top van Sewpony.

Deze top maakte ik uit twee kussenslopen. De kussensloop met veren op gebruikte ik voor de buitenkant en een effen gele kussensloop werd gebruikt voor de voering en het kraagje. Deze versie was enkel bedoeld als testversie maar uiteindelijk toch best leuk geworden. De stof voor de 'goede' versie ligt hier nog te wachten om verwerkt te worden maar de geboorte van mijn petekindje stak daar even een stokje voor. De naaimachine werd dit weekend maar wat graag ingeruild voor babybezoekjes en het afwerken van het geboortebord.

Veel tijd voor een uitgebreide fotoshoot was er hierdoor ook niet en bovendien is ons dametje, net met dit mooie weer, flink verkouden.
De Jeune top is bedoeld als een kort topje zoals je op onderstaande foto kan zien. Je kan kiezen tussen een halve petit pan kraag die wordt vastgestikt tussen de schoudernaad, een kraagje met striklinten of gewoon een hele simpele versie zonder kraagje.
Het mooiste aan deze top vind ik toch wel de achterkant. Natuurlijk is er ook de optie voor een standaard rechte afwerking maar speciallekes daar houden we hier wel van.
 
Tijdens het naaien bedacht ik me dat deze top ook tof zou zijn als omkeerbare top. Als je de versie zonder kraagje kiest en kamsnaps gebruikt dan moet dat lukken. Ideaal voor kleine smospotten en het kan ook als sewponyhack moest je de prijs van deze maand in de wacht willen slepen.

Bij het patroon krijg je ook een mooie rimpelrok met zakken en het patroon voor poppenkleertjes. Dat laatste wil ik zeker nog eens gaan uitproberen voor ons poppenmoedertje.

Neem zeker eens een kijkje bij Mijke, Audrey, Annick, Fabienne, Katrien, Maria en Jenya voor meer inspiratie.


Stof: Kringloop
Patroon: Jeune Twin Set van Sewpony met de code JEUNERELEASE10 krijg je de eerste 48 uur 10% korting.


6 opmerkingen:

  1. mooi!!! tof stofje idd! en proficiat met het nieuwe petekind :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This top is so pretty! The print is so summery, it makes me miss summer already!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ook al zo'n mooie versie!! Ik vind jouw stofkeuze ook prachtig!! En die achterzijde, daar ben ik echt verliefd op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een kussensloop?! Superleuk! Wat een sjiek kussensloop ineens

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk topje!! Kussenslopen zijn ook altijd mijn favoriete vondst in de kringwinkel, er worden er op dit moment ook verwerkt :-)

    BeantwoordenVerwijderen